Einar Mattsson – högre betyg av hyresgästerna i AktivBo
Einar Mattsson har nu fått resultatet från 2025 års AktivBo-mätning. Enkäten som skickades ut i april visar på en ökning av både serviceindex med 1,6% till 85,8% och produktindex med 1% till 81,8% för bostäderna. Branschens medelvärde för serviceindex är 80,4% och 77,7% för produktindex. I Hjulsta i Järva ökar serviceindex till med 2,5% till 82,9% och produktindex med 2,2% till 79,7%. För lokalerna ökar serviceindex ökat med 5,3% till 86,9% och produktindex har ökat med 2,6% till 80,2%.
– Det som är extra glädjande är att den positiva trenden med ökad trygghet i Hjulsta i Järva håller i sig. Trygghetsindex ökade med 1,6% från 2024 till 83,9% 2025. Från 2017 är det en ökning med på totalt 18,3%. Det är ingen slump, bakom ligger ett medvetet arbete med att lyfta det hyresgästerna tidigare påpekat tex tvättstugorna samt tillsyn och städning av källare. säger Magnus Molin, vd för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.
– Vi vet att det fortsatt finns en del att förbättra på både bostadssidan och lokalsidan, exakt vad kommer vi att se när vi analyserar resultaten djupare. Så jag vill rikta ett stort tack till alla hyresgäster som svarat och vars svar hjälper oss att bli ännu bättre, avslutar Magnus Molin.
Om AktivBo och nästa steg
Einar Mattsson mäter sedan många år tillbaka bostads- och lokalhyresgästernas upplevelse av service, produkt, trygghet med mera med hjälp avAktivBo. Verktyget används av många fastighetsägare och ger möjlighet till jämförelse mot branschen i stort.
Nu börjar Einar Mattssons arbete med en fördjupad analys av svaren från samtliga bostadsområden och lokalerna. Analysen kommer sedan att resultera i förslag till förbättringsåtgärder, något vi kommunicerar till alla hyresgäster områdesvis.