Gå till innehåll

Felanmälan & ärendehantering

Behöver du hjälp med flera fel?
Behöver du hjälp med olika saker i olika rum gör du separata ärenden för varje fråga.

Akuta fel
Vid akuta ärenden, såsom fel på elanläggningen i lägenheten, stopp i toaletten, stopp i golvbrunnen i badrum med stigande vatten eller vattenläckage, rekommenderar vi dig att ringa direkt.

Dagtid (helgfria vardagar under kontorstid) kan du ringa direkt till vår växel 08-586 263 00.

Kvällar, nätter och helger ska du ringa jouren vid akuta fel. Numret till jourfirman som är ansluten till huset du bor i finns anslaget i porten.

Fixa felet själv
Se vad du själv kan åtgärda i din lägenhet

Vid eventuella driftstörningar
Fibernätet, Zmarket 
Elnätet i Stockholm, Ellevio
Stockholm Vatten och avfall 

Välj vad du vill felanmäla
Ange den fullständiga adressen
Objektnumret består av siffror och bindestreck och finns på din hyresavi.
Anget namnet på den person som står på hyreskontraktet
Ange en giltig e-postadress för att vi ska kunna kontakta dig angående felanmälan
Ange ditt telefonnummer (valfritt)
Välj vilket utrymme i bostaden felanmälan gäller.
Välj den specifika typen av fel som ska rapporteras. Alternativen uppdateras baserat på valt utrymme.

Bifoga foto Max. 2 MB

Du kan bifoga upp till 2 bilder för att visa problemet. Tillåtna filformat: PNG, JPEG, JPG, HEIC, GIF. Maximal filstorlek: 2 MB per fil.
Använd mellanslag eller enter för att aktivera filväljaren
    Beskriv problemet så detaljerat som möjligt.
    Information om hur vi behandlar dina personuppgifter finner du i vår dataskyddspolicy 

    Tack!

    Felanmälan
    Fråga oss